lördag 24 januari 2015

Fototriss - prickar









Läs om ellipsis!














27 kommentarer:

  1. Det är klart det finns prickar över en del bokstäver......smart tänkt!

    SvaraRadera
  2. Du har hittat fina prickar, mina har kräkvarning, hahaha

    SvaraRadera
  3. Fyndigt med tidning där finns ju faktisgt några stycken :) Ljustaken passar in på årstiden också :)

    SvaraRadera
  4. Gillar prickar på bilden längst upp. Blå harmoni.

    SvaraRadera
  5. Här gillar jag tvåan bäst - runda och fyrkantiga prickar, dessutom i samma färg. Sedan lärde jag mig nå't nytt igen. Ellipse trodde jag var nå't helt annat. Gjorde misstaget och frågad maken... nu 10 minuter och 15 ritningar senare vet jag att mina "aningar" inte var helt fel. Å nu vet jag t o m att en ellips inte är oval och vice versa. Min allmänbildning ter sig som du ser;-)

    SvaraRadera
  6. Annorlunda och trevlig triss och det gillar jag.

    SvaraRadera
  7. Jag älskar ellipser och använder dem ofta på min blogg. Det ger lite mer utrymme åt tanken ... Fyndigt bloggat!

    SvaraRadera
  8. En annorlunda triss det gillar jag snyggt trissat till temat prickar .
    Önskar en fortsatt trevlig lördags kväll

    SvaraRadera
  9. Bra variation, ettan blir min favorit;-)

    SvaraRadera
  10. :) Prickar på nära håll. Så rätt du har, varför ska man leta efter dem någon annanstans. Prickarna finns överallt nära oss.
    Ha en skön lördagskväll!

    SvaraRadera
  11. Så himla fyndigt! (Extra plus för ellipsis.)
    :D
    Berit E

    SvaraRadera
  12. Vilken fin triss....full av prickar.....=)

    /Ninni

    SvaraRadera
  13. Snyggt varierat! Jag är nyfiken på den tidningen, är den bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det tycker jag allt. Som alla tidningar varierar den ju lite från gång till gång - men när det handla om böcker är ju det mesta intressant!

      Radera
  14. Klurigt! såg inte prickarna på de två sista bilderna förrän efter ett litet tag :-)!

    SvaraRadera
  15. Fiffigt tolkat! Dröjde en liten stund för mig också innan jag såg prickarna i de två sista bilderna. Kul att få lära sig om ellipsis.

    SvaraRadera
  16. Vilken variation du hittade! Kul!

    SvaraRadera
  17. Vilken fin prickig ljusstake! Fick leta prickarna på tvåan men sen förstod jag :).

    SvaraRadera
  18. En varierande triss där jag blev nyfiken på sista bilden...googlade !!!
    Men jag gillade bäst din första bild, lite skön känsla där.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  19. Prickar hittar vi lite överallt när man bara öppnar ögonen. Gillar den prickiga ljusstaken!

    SvaraRadera
  20. Pricken över iet Bra triss
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  21. Jeg likte din triss: Ser at du har brukt øynene og fantasien! Kram. Kari

    SvaraRadera
  22. Härlig tolkning och det är ju min signatur i mina rubriker, vet inte när jag började men några år har jag hållit på med detta.

    SvaraRadera
  23. Alltid stiliga bilder här hos dig Eva!

    SvaraRadera
  24. Det där med tidningen var ju helt rätt.

    SvaraRadera
  25. Jag gillade den översta bilden, nästan som början på ett reportage :D

    SvaraRadera