fredag 16 januari 2015

Människoskapad känsla och länk till en tävling


Igår. Ja, det var också en dag. Det snöade. inte som illustrerad snö, eller snö på film - utan mer typiskt västkustskt (säg det snabbt 5 gånger), alltså jäms (jäms? *suckar* jag har tydligen en "haka-upp-mig-på-ord-dag") med marken. När vi (jag och unga ledare) kom ut till bilen var den snöig på ena sidan. Tung, blöt snö. På plussidan sprang jag mig ur ett snubblande fall TVÅ gånger och klarade mig från att behöva köra bil genomblöt.

Om vi tar med allt det i beräkningen och lägger till att jag slöat till över helgledigheterna (jul, nyår och allt annat trevligt) och det här var första dagen med gruppverksamhet till max och jag var lagom mör - ja, då kommer ni förstå resten av inlägget som är ett fototema ... 






Torsdagstema
människoskapelser


Tulpaner är  inte människoskapade (nåja- jag skulle säkert kunna argumentera för att de faktiskt är det - till del) - men Glädjen jag kände när jag kom hem och fann att min goe sambo köpt hem, inte en, men TRE buketter med fina tulpaner - DEN är ju människoskapad! Tack!
Årets första tulpaner här hemma hos oss! De är inte bara fina - de LÅTER även så himla krispigt skönt när man hanterar dem. Vad är där att INTE gilla med tulpaner, liksom.

Så, där har ni fototemat. 

Tävlingen då? Jo eminenta litteraturbloggen Kulturkollo har en tävling på gång där man kan vinna ... BÖCKER! Den bästa sortens tävling alltså. Och det enda man behöver göra är kommentera på deras tävling. Väl värt en kommentar! Ni hittar tävlingen HÄR!
Varför jag berättar om den? Jo, jag vill ju öka mina egna chanser till att vinna - och att ge lite gratis reklam för ett ställe jag trivs att gå in och läsa på dagligen är ju inte heller helt fel! #dethandlaromböckerjaggörnästanvadsomhellst








13 kommentarer:

  1. Den gleden er absolutt menneskeskapt.
    Ha en deilig dag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2015/01/16/menneske-har-skapt/

    SvaraRadera
  2. Har otur med dom trots gröna fingrar, brukar sloka ganska snabbt.
    HAHA ska gå in och titta på bloggen när jag får tid, klart man ska använda sina b-vänner

    SvaraRadera
  3. Jag köper aldrig tulpaner eftersom de slokar efter en dag hos mig. Jag kanske köper dem på fel ställe, men hittills har jag haft otur. De enda blommor som överlever hos mig är orkidéer. Men det är roligt att titta på fina tulpaner hos andra.

    SvaraRadera
  4. Ja vädret har bjudit på en del överraskningar den senaste veckan. Här i Örebro har det varit runt 150 frakturer på sjukhuset, de har aldrig varit med om något liknande. Ute är det rena rama skridskobanan, till och med reportern på lokala nyhetsprogrammet åkte skridskor på gatan i går, det har varit en del kritik om hur gatorna sköts.

    Håller med, tulpaner är riktigt fina och underbart krispiga. Det var ju tulpanens dag i går, men valde att inte köpa några. Eftersom jag lever ensam och just nu i en ostädad och snuvig lägenhet, så passar det inte riktigt in på något sätt. Eller så är det nu som jag borde ha färgsprakande tulpaner hemma.

    Ska gå in på tävlingen du länkar till, blir ju nyfiken :-)

    SvaraRadera
  5. Har säkert burit hem fem buketter med de ljuvliga blommorna denna vinter.
    Står ca en vecka. Kan inte vara utan dem på köksbordet. Gillar det det krispiga ljudet också!
    Härlig bild från din bukett!

    SvaraRadera
  6. Fina tulpaner!
    Man blir verkligen glad av sådana överraskningar, frågade själv sambon igår när han köpt hem om han hade hört om tulpanens dag på jobbet sitt (jobbar på operation) ;)

    SvaraRadera
  7. Man kan helt enkelt inte få för mycket av tulpaner! De talar sitt egna språk men förstås av alla :)

    Ha en skön fredag. Nu ska jag gilla länken för jag vill också va med på ett hörn :)
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  8. Mycket sväng och svung i ditt inlägg...måste vara glädjen. Glad skulle jag också bli av så där mycke frasiga tulpaner.
    Tack för tävlingstipset.
    /Kiki

    SvaraRadera
  9. Åh, så härligt! Speciell känsla med tulpaner så här års.

    SvaraRadera
  10. Tulpaner väcker lyckokänslor, i synnerhet nu när man bara vill att våren ska komma. Himla go sambo du har!

    SvaraRadera
  11. Underbart, och färgen är densamma jag har här hemma på mitt bord :)

    SvaraRadera
  12. Tulpaner är fantastiska och ska helst njutas i överdåd. En tulpan är fin, tio är finare och när det blir så där en 20, 30, då blir det härligt! Men med tre blomslukande katter så får jag njuta tulpanerna på bild istället...

    SvaraRadera