tisdag 28 mars 2017

Lägesrapport :)


Min väggkalender på jobbet visade fortfarande februari i morse - men den är ändrad nu ... till april. Det spar jobb om ett par dagar 😉
Var tog mars vägen? Retorisk fråga - jag vet att den var här ... jag ser ju slutet på den ...


Lägret i helgen var ... lärorikt. Det är spännande med människor. Unga som gamla. Personligen har jag svårt med "gamla" som inte verkar ha lärt av livet. Ni anar en lång berättelse - och det gör ni rätt i - men jag lämnar den till er fantasi.

Idag sitter jag med inbjudan till nästa läsårs konfirmander. Snart ska de bjudas in - samtidigt sitter vi mitt i konfirmationsplaneringarna där 70% av vår kommuns ungdomar kommer att konfirmeras under 4 helger i maj. Intensivt. Roligt. Absolut värt det på så många plan så det går knappt att räkna upp.

Men, innan dess - Oxford. Vi lämnar en familjemedlem hemma att hålla fortet och så åker jag och Den Yngste för att fira Den Äldstes 30-årsdag i hans hemstad! Imorgon far vi. Härligt! Tittade på väderleksrapporten för Oxford imorgon (vågade inte titta längre - det blir ju som det blir; sol och +16 grader. Joråsåatt ... 👌👍

Allt gott!







3 kommentarer:

  1. Tiden går fort när man har roligt:-)
    70 procent av din kommuns 15-åringar som konfirmeras, det måste vara Sverigerekord. Googlade lite och hittade att i Stockholms stift endast 38,3 procent konfirmeras.

    Oxford - WOW! Tänker direkt på tv-serien Inspector Morse här. Har det helt underbart i denna fina och anrika stad!!!

    SvaraRadera
  2. Roligt att allt gick bra med lägret.
    Oxford, inte så långt från mitt walesiska hem, fast jag är ju inte där nu.
    Njut av Oxford och den brittiska våren!

    SvaraRadera
  3. Ingen vits att jag önskar dig en härlig resa här, utan jag rusar vidare till nästa inlägg!

    SvaraRadera