lördag 4 mars 2017

A Music Interlude


Natten mellan tisdag och onsdag slog magen till med uppror - vilket jag absolut inte tror var "vinterkräket" för det är jag nog immun mot. Hur förklara man annars 15 år med barnverksamhet och inte ha åkt dit en endaste gång? :) 
Nåväl! Hemma från jobbet i dagarna två, på grund av hälsans frånvaro - det har inte hänt på 10 år - så, ja, vad gör man då? Jo - först kom jag på att man inte alls kan göra en massa mysigt när man är hemma för att man mår dåligt ... för man mår ju faktiskt dåligt #jajustdetja  - men dag två, när jag mådde bättre (men var ungefär lika stark som en sillmjölke) satt jag mest och surfade, tittade på serier och läste. Då hittade jag, bland annat, det här musikstycket på Spotify.

Det här klippet är inget att titta på - bara för att lyssna till.
Stäng ögonen och bara följ med -
6 minuter avkoppling

Underbar!



För övrigt; slutmusiken på den fantastiska filmen Arrivals!







3 kommentarer:

  1. Magsjuka med "tillbehör" är ingen höjdare och man blir urlakad på nolltid, och det tar några dagar att bli "sig själv" igen. Hoppas du är återställd nu!
    Sedan lärde jag mig ett nytt ord igen "sillmjölke". Det fick jag googla och tackar synonymmer.se för förklaringen om hur du kände dig dag 2.
    Musiken, ja, bättre sömnpiller får man leta efter, men är man sjuk så ska man ju sova mycket;-)

    SvaraRadera
  2. Trist med sjuka, oavsett vilken, men den är väl en av de värre. Tur då när man inte drabbas "så ofta". Jag, som du, och även mina flickor, kan räkna gångerna på ena handen. Det får man vara glad för, tycker jag.
    Skön musik :)

    SvaraRadera
  3. Hatar magsjuka...till skillnad från dig drar jag till mig sådant som på löpande band just pga barnverksamhet...fast oftast har jag ingen magsjuka i den bemärkelsen alls...bara "vanlig" magsjuka och det kan man ju nästan stå ut med ;)

    Hoppas du kryat på dig nu.

    Ha de bra. :)

    SvaraRadera