måndag 6 mars 2017

Helgbilden




Hade varit kul att fota ekorren som sitter i trädet som ni inte ser ;)
Igår var det nog faktiskt  snöstorm här - inte bara snö och vind!

Men - som en nordbo av rang gav jag mig ut i det hela för att träffa bokcirkeln och prata om Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson. Två trevliga timmar med många klokheter och insikter blev det - och naturligtvis höll vi oss inte bara till boken (vilken bokcirkel gör det?) Sedan for jag på bio med två vänner och såg Moonlight. Vilken film! Den är nog inte i allas smak (ja, vilken film är det?) men jag gillade den skarpt och kommer att tänka på den länge. 
När vi åkte hem stod långtradarna i varenda backe på motorvägen och hade gett upp. Inga vinterdäck och alldeles för ruskig väder för att försöka få på snökedjorna. Vi försökte inte ens krångla oss förbi utan åkte gamla E6 hem :) och hem kom vi! :)










13 kommentarer:

  1. Min ekorrbild blev bättre än din ekorrbild :-) Men så har vi barmark också, fast det påstås att det kommer snö hit också nu.
    Så skönt att ni kom hem ordentligt, fy vilket busväder att köra i!

    Såklart du inte hittar filmen Nine, jag har letat på imdb för att kunna länka. Till sist hittade jag den som "9":
    http://www.imdb.com/title/tt0472033/?ref_=fn_tt_tt_1

    SvaraRadera
  2. Här hade du kunnat säga att en myskoxe, räv eller varför inte en järv stod där ute, bakom ovädersfönstret och vi hade trott dig, nästan i alla fall. Men klart är, att visst är det en ekorre. Med lite fakta ser väl alla det!

    SvaraRadera
  3. Här hade du kunnat säga att en myskoxe, räv eller varför inte en järv stod där ute, bakom ovädersfönstret och vi hade trott dig, nästan i alla fall. Men klart är, att visst är det en ekorre. Med lite fakta ser väl alla det!

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Både Annis och Åkes bilder på Kurre lyckades bättre kan jag säga;-) Vi lär få "ditt" väer imorgon och några dagar framöver - ja, hela veckan faktiskt om man få tro väderprognosen. Väljer att INTE tro den, men det lär jag inte ha nå't för antar jag;-)
    Bra att ni kom hem ordentligt. Läste och hörde talas om många avåkningar igår för sjätte eller så gången den här vintern...

    SvaraRadera
  5. Precis nu kommer de första snöflingorna här ... brrr! Hoppas det inte blir som hos dig :)
    Gillar bilden som säger allt om vädret!

    SvaraRadera
  6. Fast bilden var jättefin i vilket fall!
    Jag gillade ju dina andra filmtips så jag tar till mig detta med!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det var nog den mest annorlunda bild på ekorre jag har sett!!

    SvaraRadera
  8. Heldigvis, etter regn kommer sol....

    Fin tysdag frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  9. Låter som en trevlig vintersysselsättning att gå på bokcirkel och bio! Vintern är envis i år, när man äntligen får hopp om våren börjar snön falla igen.

    SvaraRadera
  10. Kul ide med bilden, men jag hoppas det blir vår snart.

    SvaraRadera
  11. Bilden blev väldigt läcker, en konstnärlig sådan. Vilken tur att ni tog er hel i snöstormen.

    SvaraRadera
  12. Hahaa - svårt att få syn på Kurre :-)
    Och vädret, ja - det vet varken ut eller in med vad det vill...

    SvaraRadera
  13. Ruskigt mys sådär på en helg. Ska kolla in filmen, blir nyfiken.
    /Kiki

    SvaraRadera