torsdag 4 augusti 2011

"Oj, vad tomt det blev"



”Oj, vad tomt det blir” handlade Karlavagnen om i förrgår. 
Du kan lyssna på programmet HÄR


Och snart händer det här också ...
Det blir bara jag och ”guben” kvar här hemma.

Studier på annan ort för den yngste. Och det kommer bli tomt… och köket kommer vara ostökigt på morgonen, det kommer finnas mindre tvätt och jag kan ha en aning om hur mycket mat det kommer att gå åt … och jag kommer sakna spåren efter honom i köket, sakna att hänga upp hans tvättade kläder och jag kommer laga alldeles för mycket mat ett tag … 
Visst är det blandade känslor. Den starkaste känslan är ändå lyckönskan. Jag hoppas det blir bra. SÅ himla bra! Jag hoppas att vägen är lagom krokig och att jag kan förmedla att vi alltid kommer finnas om det är något och att det inte är ett misslyckande om vi skulle behövas.
Slutet på en era. Början på en ny!


Missing someone isn't about how long it has been since you've seen them or the amount of time since you've talked, it's about that very moment when you're doing something and wishing they were right there with you.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar