söndag 8 mars 2015

En smakbit ur den bok jag läser nu


Isaac and I became friends the way two stray dogs find themselves linked by treading  the same path every day in search for food and companionship. ...I saw him on campus. We were trying our best to belong, standing near but never to close to a group of students....When I saw him, I knew he was at the university not because he was supposed to be, but because, like me, he felt that was where he belonged, among the bright, future generation.

Det här är en bok som kom till mig genom den bokprenumeration jag har hos The English Bookshop.

På bokhandlens sida kan man läsa följande om boken:

Dinaw Mengestu – All Our Names is our book of the month for February. An unforgettable tale of love, friendship and revolution set between Africa and America, by the winner of the Guardian First Book Award. Two young friends join an uprising against Uganda's corrupt regime in the early 1970s. As the line blurs between idealism and violence, one of them flees for his life. In a quiet Midwestern town in the aftermath of the Vietnam War, an African student falls for the woman who helps him settle in. Prejudice overshadows their relationship, yet it is equally haunted by the past. Both men are called Isaac. But are they one and the same?

En smakebit på søndag ur All our names av Dinaw Mengestu 








17 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten, lustigt jag ser på engelska tv-serier utan text men böcker vill jag gärna ha på svenska.

    SvaraRadera
  2. tack för smakbiten! den verkar intressant. jag lägger den på minnet

    SvaraRadera
  3. Jo, den smakbiten är faktiskt lovande. Gillas!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Okänd bok för mig.

    SvaraRadera
  5. Den här boken hade jag inte hört talas om tidigare, men den låter onekligen intressant. Tack för tips och smakbit :)

    SvaraRadera
  6. Den hadde jeg ikke hørt om før. Men den hørtes fin ut. Jeg må også sjekke ut The English Bookshop :-)

    SvaraRadera
  7. Tack för lockande smakbit och tips! ;)

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Bokprenumeration från English Bookshop - det låter ju helt livsfarligt! ;-)

    SvaraRadera
  9. Det låter som en intressant bok! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  10. Ny bok och författare för mig, tack för smakprovet :)

    SvaraRadera
  11. Orkar inte läsa engelska trots att jag tog en fil.kand. i ämnet bara för sju år sen...
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten! Låter som en bra bok. Fast särskilt intresserad blev jag förstås av BOKPRENUMERATION HOS THE ENGLISH BOOKSHOP! Vill ha!

    SvaraRadera