onsdag 27 december 2017

Filmer i jul



Igår var vi och såg senaste Star Wars: The Last Jedi

Mitt nya star Wars-citat, applicerbart på mycket i våra liv:



Så länge det kommer Star Wars-filmer kommer jag att se dem :) 
Blev inte besviken den här gången heller #tummenupp


Imorgon ska jag se Tjuren Ferdinand ...



... tack vare besök av personer i "rätt ålder" ;)


På Netflix såg vi den här, härom kvällen:


En film som jag gillade av fler anledningar - ingen av dem att den kittlade min hjärna till nytänkande. En action med Orcher, feer, magi och Will Smith - ja, jag tror ni har konceptet klart för er :) Helt ok underhållning!


Filmen jag helst vill se just nu är den här:



Ser ni på film? Vad har ni sett? Vad vill ni se?
Filmtips emottages med glädje!






5 kommentarer:

  1. Du, min man och min bästis Yvonne har nog ungefär samma smak vad gäller filmer. Yvonne såg också Star Wars förra veckan och gillade den lika mycket som du. Själv har jag aldrig sett filmerna.

    Precis som med böcker har du och jag helt olika smaker. Tur att det finns filmer för alla.

    SvaraRadera
  2. Bright... den såg vi bara häromdagen!!! Netflix är ju superbra, är det en film man inte gillar så byter man bara. Man kan pausa och bestämmer själv tidpunkten... Jag använder Apple tv och i somras efter ett besök av gäster hade barnen inte loggat ur, så jag kunde se eller fick upp en annan värld. Beslutade mig för att skaffa ett konto direkt. Även den fantastiska SVT play är heller inte tokigt, igår såg jag en mycket varm dokumentären om vår folköre artist Sven Erik Magnusson. Jag vägrar föresten att titta på reklamkanaler. Bio är för mig inte intressant längre... TV fåtöljen föredrar jag då hellre... jag har varit frånvarande från tv:n i många år fastän att jag alltid haft alla kanaler... min sambo vill ju se, då njuter jag hellre åt en redigerinsstund vid en dator och de utmaningar man är med i... en liten ny värld med Apple tv:n och Neflix är lockande... fick fiber för ungefär ett år sedan så då vart annan teknik möjlig...

    SvaraRadera
  3. Underbart citat!! Såg Monky med brorsbarnen häromdagen, mycket sorglig och mycket bra=)

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja se både Star Wars och The greatest showman.

    SvaraRadera
  5. Star Warsfilmen ska jag se så snart jag slutat hosta. The Greatest Showman vill jag också se. Dessutom är det några andra som går på bio som jag gärna vill se.
    På teve har jag avverkat en hel del under helger och sjukdomar, men det har varit mycket lättsamt tittande alternativt filmer som spelats in på boxen och sedan bara tagit plats. En väldigt rolig som legat där och väntat i något år (ja, jämför med den där boken du hade som samlade damm) var Wild Target från 2010 med både Bill Nighy och Emily Blunt.

    SvaraRadera