måndag 18 december 2017

Tacksamhet ...


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

Samarbete
ungdomar
Lucia
trevliga busschaufförer
bra mat
många skratt
komma hem
lägga mig tidigt
kaffe
doften av hyacint
duscha
rena kläder
julmarknad
min man 
mina söner
"telefonsamtal" via webben
vegansk choklad
kaffe med hasselnötsarom
mysig avslutningskväll med julklappsleken
bra ljudbok
tid för klippning
kloka människor som orkar protestera i den här galan världen
min bil












4 kommentarer:

  1. Duscha och rena kläder tar vi för givet!! Nu går vi in i julveckan, mysigt!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Vilken skön lista denna vecka! Det känns som om du haft ett lugnt tempo med många ljusglimtar utan några berg- och dalbaneåk. Har du hamnat i julemood i god tid? Mysigt!

    Sedan jag var i Gbg har sonen fått veta att han får låna en väns studentrum/etta till juni, så nu är läget betydligt lugnare igen. Han behöver inte ens flytta så långt, bara något kvarter.

    Ha nu en riktigt skön vecka och jul <3

    SvaraRadera
  3. Ett gott skratt förlänger livet heter det ju. Så skratta gör jag ofta, gärna fler gånger per dag:-)
    Och i din lista skrattade jag till exempel när jag läste "tid för klippning", ett nytt sätt att se på ett frisörbesök;-)

    Svar: Har aldrig bakat i hela mitt liv, och som det ser ut just nu lär det inte bli några pepparkakor. Varken min man eller jag är så värst förtjusta i pepparkakor. Men visst var presenten riktigt rolig! Det är ju tanken som räknas, eller hur!!?

    SvaraRadera
  4. Ja klipping snart eller jag snaggar mig 3 mm ;) Hyacinterna saknar jag... måste på affären och köpa en grupp till min livskamrat, tack! Men största pluset du har: Kloka människor som orkar protestera i den här galan världen. Instämmer till fullo.

    SvaraRadera