fredag 28 december 2018

Fem en fredag


Fler av de bloggare jag följer har hoppat på en "utmaning" på bloggen Elisamatilda (awkward introvert) som kallas "Fem en fredag". Den här veckan handlar den om Nytt år. Så, jag tänkte att jag hoppar väl på det här tåget jag också!

Här är frågorna för den här veckan:
  1. Vad är något du önskar att du gjort i år?
  2. Vad vill du hinna med under de få dagar som är kvar på året?
  3. Hur har du tänkt fira in det nya året?
  4. Vad ser du fram emot med nästa år?
  5. Vad är en sak du tar med dig från 2018?

Här är mina svar:

Vad är något du önskar att du gjort i år?
Det hade ju varit bra om jag faktiskt lärt mig spela gitarr. Ett försök gjordes ... men, nej, populära låtar baserade på de mycket yngre med-elevernas musikval var inte min grej - speciellt inte som jag faktiskt bokat (och betalt för) enskilda lektioner. Eller så är det bara ursäkter. Det KAN vara så att jag vill kunna - men inte nödvändigtvis lära mig ;)

Vad vill du hinna med under de få dagar som är kvar på året?
Hitta en bloggar-rutin. Mysa i soffan. Läsa flertalet böcker. Fika. Ha sovmorgon.
... det är tur att det kommer fler dagar efter nyår!

Hur har du tänkt fira in det nya året?
Med maken. Hemma. Lugnt.

Vad ser du fram emot med nästa år?
En hel del faktiskt. Alla olästa böcker. En tur till Berlin till kanske. Botanisera i det veganska köket. Jobba mer ihop med trevliga nya (och gamla) kollegor. Fortsätta fundera på om det är läge att byta bil. Läsa ännu fler olästa böcker. Fota mer.

Vad är en sak du tar med dig från år 2018?
Att folk är jobbiga och det jobbigaste av allt är att jag också är en "folk". 




Önskar er alla en fin helg mellan helgerna :)





8 kommentarer:

  1. Intressanta tankar, det där sista tänker jag ofta på själv. Haha att man liksom är en mängd av dessa "folk" brukar ibland känna mig som en alien bland alla normala därute, vad nu som räknas till normalt :)

    SvaraRadera
  2. Den där roliga och lite annorlunda utmaningen sprider sig. Jättekul! Skoj att du också har hoppat på.
    Ditt svar på sista frågan - ja, där gav du ju ett perfekt svar;-)

    SvaraRadera
  3. "Att folk är jobbiga och det jobbigaste av allt är att jag också är en "folk"."

    Vilken självinsikt! Själv är jag inte riktigt där ännu ... Tveksam till att jag någonsin kommer att erkänna det eller komma till den insikten. Inte f-n är väl lilla jag jobbig?! Jag som är så smart och klok och har så himla mycket bra åsikter om hur det verkligen ska göras för att det ska bli perfekt! Här pratar vi inte om bra, vi pratar perfekt, liksom! :D

    Ditt foto, det är magiskt! Det är perfekt.

    SvaraRadera
  4. Det där att vilja kunna men inte vilja gå den långa vägen dit, det känner jag igen.

    SvaraRadera
  5. Ja ibland inser man att man är precis som alla dessa "folk". :)
    Försökte en gång i tiden lära mig själv spela piano. Hade lite samma tanke som du till slut att jag gärna ville kunna, men inte lära mig. Tänk att med mycket där ute kan man faktiskt inte bara hoppa över saker för att nå sitt mål. :)

    SvaraRadera
  6. Sista frågan; där slog du verkligen huvudet på spiken. Gillar ditt svar.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  7. Trevlig tema, har jag aldrig stött på förut, såg det hos Paula först nu och så hos dig.
    Hoppas de lever kvar nästa år så kanske jag också antar utmaningen.
    Gott slut och gott nytt år
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Sitter o ler med hela ansiktet när jag läser vad du lärt dig under året! Ja så kan man ju faktiskt också säga...
    Jag läser nog tillräckligt med böcker, på bekostnad av ett skitigt hem. Men, vad gör det, när det var detta jag drömde om under de sista jobbiga arbetsåren. Jag tänker fortsätta prioritera precis som jag vill. GOTT SLUT OCH GOTT NYTT, vi hörs bland annat folk!

    SvaraRadera