torsdag 14 november 2013

Berättartid



NU är årets bästa berättartid.  DET gillar jag. 
Vi får tända ljus och berätta om mannen som ledde en åsna så den skulle hitta rätt medan den bar på något så värdefullt som en mor med sitt barn - stolt i sin uppgift. 
Vi får berätta om hopp. Hopp som kan vara en stjärna på himlavalvet.
Om glädje - som kan vara att våga en framtid.
Om rädslor - som genom att finnas kan hjälpa andra som är rädda.
Om att vara modig när man är så rädd.

Jag gillar den här tiden på året!










20 kommentarer:

  1. Ja, sig tiden nærmer , det er en god fortælletid, det må vi ikke glemme :-)

    SvaraRadera
  2. Söt bild och fina tankar. Men november...NEJ. Jag drar. December med alla ljus står jag ut med!

    SvaraRadera
  3. Nice photo!
    Greetings from Holland, RW & SK

    SvaraRadera
  4. Fin samstämmighet mellan tankar och bild! Gillas!

    SvaraRadera
  5. Jo men visst, det närmar sig den tiden nu :) Kan verkligen behövas lite värme och kärlek bland oss människor ... fin bild och fina ord :)

    SvaraRadera
  6. Jag kan hålla med om att det är mysigt nu, i alla fall inomhus. Få tända ljus och läsa en bra bok med raggisarna på fötterna. Ute är det dock bedrövligt. I går var en sådan där vacker mellandag, jag var ute hela dagen och bara insöp sol och ljus. Underbara åsnor du visar :0)

    Det där med mobiltelefoner kan jag hålla med om. Jag har bara haft min iPhone sedan i januari, innan det hade jag en riktigt omodern mobil. Kan säga att en ny värld öppnade sig i och med iPhonen, mycket blev lättare. Men det känns inte som det var så länge sedan som petmojen skrålade i hallen när kompisarna ringde ;0) Ha det gott.

    SvaraRadera
  7. Underbar bild och fina tankar! Och så härligt med någon som gillar november! :)

    SvaraRadera
  8. Bilden är helt suverän! En Dalaåsna eller två.
    Nja, jag gillar inte hösten, inte vintern heller som du vet, men jag förstår hur du menar. Tur att vi alla är olika:-)

    SvaraRadera
  9. Finfint gillar dina ord och bild därtill. Julen kan vara ledsam för de som är ensamma. Man vet aldrig när det kan ske. Tur att det finns ställen även för ensamma just i juletider. Jag gillar inte vintern numera utan vill ha sol och värme men kanske hade jag inte uppskattat det lika mycket om det varit sol och värme året om.

    SvaraRadera
  10. Vilken fin och rogivande bild !! Mycket finns det att berätta, vilket säkert gäller året om ;-)

    SvaraRadera
  11. Vilka söta små åsnor..underbart.

    Jo..älskar den tiden som kommer nu..glögg..värmeljus..ljusgrejer i fönstret i form av både adventsljusstakar och stjärnor och annat.
    Detta är ljusets högtid...bästa tiden på året känslomässigt för mig ofta.

    Men nu får du ha en skön Torsdagskväll.

    SvaraRadera
  12. Stort, stort GRATTIS till vinsten i Helgbilden. Du kommer att bli riktigt glad när du ser företagets utbud av coola lampor kan jag ju säga:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ska genaste surfa över dit och spana. Jag kikade runt lite i helgen då tävlingen började - jag erkänner. Mycket fina lampor! Ojojoj - det här blir inte lätt! Vilket trevligt "problem"!

      Radera
  13. Jag vill bara säga tack för dom goda orden... Det är ju en fin tid nu!

    SvaraRadera
  14. Vikarierade på dagis idag (kristet) Till första advent bjuder vi in de andra förskolorna till vår förskola och så spelar vi upp julens evangelium i drama för dem. Det är mycket uppskattat. Vi övade sångerna idag, barne är så duktiga.
    Passar på att önska dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Höst och vinter är min bästa tid!

    SvaraRadera
  16. Grattis till en värdig vinnare av förra veckans helgbilden.
    Jag förstår att du gillar de berättelser vi berättar inför stundande tid för oj vad vi behöver dessa just nu.
    /Kiki

    SvaraRadera
  17. Grattis till vinsten i Helgbilden! Hoppas vi får se vad det blir för köp. :)
    Nu till den här bilden som jag tycker du har fotat bra och har en väldigt fin text till. Vi har nåt fint att se fram emot.

    SvaraRadera