måndag 11 november 2013

Tacksamhet ...




Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan.
Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :) Tillsammans gör vi vardagen ljusare!



1920 – 1942


Varmt välkomnande
försiktig nyfikenhet
vår gamla golf – räddaren i nöden
fotoföreläsning – kanske just för att jag inte höll med om allt
tävlingsbidrag i klubben
ideella medarbetare
upptäckarglädje
jobba hemifrån – med morgonrock o te!
lunch med sambo OCH god vän
strosa p stor möbelaffär (som har värmeljus och servetter ;))
rabatt på matinköp
kaffe- rätt och slätt
färsk lördagstidning till kaffet (ja, att läsa)
småbarnsgos – snusa i nacken
filmeftermiddag – Maria Lang; Farliga drömmar, mys med mord s.a.s.
Nya avsnitt av bra TV- serie
en del telefonsamtal
treårskalas med sång
roliga tävlingar rött té
att få värma händerna i kärlekens
att få ge gåvor
mysig födelsedagsbarnskram


"HÄTILA RAGULPR PÅ FÅTSKLIABEN"Puh såg på med beundran i blicken.-Jag skriver rätt och slätt "Hjärtliga gratulationer", sa Ugglan likgiltigt.-Det ser långt och fint ut, sa Puh högeligen imponerad.-Nå ja, för att vara exakt har jag skrivit så här: "Hjärtliga gratulationer och lyckönskningar från Puh!" Det är ju självklart, att det går åt en hel del blyerts att skriva något så långt.-Ja, det är klart, sa Puh." 




3 kommentarer:

  1. Fyller du år eller??!!! I så fall skickar jag ett stort Grattis inte med blyerts utan med iphonene
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt kopp - var det första jag tänkte :) Vilken fabrik har skapat den och vad heter modellen?
    Jag tycker det är kul med porslin som har sin egen konsthistoria :)
    Visst har vi mycket att vara tacksamma och glada över.

    SvaraRadera
  3. Jag försöker mig på mina gladmåndagar, men jag är lite för trött just nu för att riktigt orka, skönt att diú ger mig lite energi här!

    SvaraRadera