fredag 13 november 2015

Skäl att fortsätta leva - Matt Haig


En av de böcker som  fortfarande är bland de topp fem jag läst i år är Reasons to stay alive av Matt Haig. Jag skrev lite om den HÄR genom att citera en hel lista på Hur Man Överlever (40 goda råd som hjälper men inte alltid följer)
Än så länge har jag gett bort två kopior! Den är så bra! Och nu - *glädjedansar lite i min kontorsstol* - nu kommer den ut på svenska!

Då kan man läsa det här om den på Adlibris sida om boken:


Kritikerrosad berättelse Vid 24 års ålder rasade Matt Haigs värld samman då han drabbades av en svår depression med ångest och självmordstankar. Detta är historien om hur han tog sig igenom krisen och lärde sig att leva igen.Skäl att fortsätta leva är en rörande, rolig och ömsint skildring av hur depression och ångest förändrar ens sätt att vara och tänka. Genom att ärligt och insiktsfullt berätta om sina egna erfarenheter och vad som gav honom livslusten tillbaka ger författaren inspiration och hopp till alla som kämpar mot mörkret.
 Matt Haig är en kritikerhyllad och bästsäljande brittisk författare. Han har skrivit fem romaner som har översatts till trettio språk. Skäl att fortsätta leva är hans första bok på svenska. 

Massolit förlag, ni har verkligen hittat ett guldkorn att publicera! 

Ser fram emot att läsa den även på svenska - och kunna dela med mig av Matt's klokskap till fler! 





Man kan säkert låna den på biblioteken också.




6 kommentarer:

  1. Den där boken blev jag riktigt intresserad av!
    Stort tack för tipset!
    Ha en jätte skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Matt Haig har du nog skrivit om tidigare om jag minns rätt. Bra att sådana böcker finns och förhoppningsvis kan vara till hjälp för människor som har drabbats av depression eller utmattningssyndrom.

    SvaraRadera
  3. Bra bok säkert, för de som den behöver. Jag stretar nog på utan den ett tag till. Förhoppningsvis.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. En bok jag ska köpa ett otroligt stort tack för tipset !!!
    Kram finaste ❤️
    Sanna

    SvaraRadera
  5. ...får återkomma ikväll datorn vill sova nu.
    Ses
    Kiki

    SvaraRadera
  6. Ett måste...tror jag sagt det förr, men ännu ej hunnit läsa den.
    tiden kommer
    /Kiki

    SvaraRadera