måndag 23 november 2015

Tacksamhet ... och Kid President


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!



4389 – 4412 

Jordnötssmör
bullar i frysen
kopp-soppa
julförväntan
tacksamhetslistor
té – rött, med hallonsmak
trevlig kollega som lär ut nytt
godisfiskar
bullfika i koret
parkeringssamtal
grillad kyckling
”trevligt Folk” med trevligt folk
kloka barn: "
Om man är snäll mot alla kanske dom som skulle ha blivit dumma inte blir det.”
luftade rädslor
tröst i allaenkelhet
jobbets nya diskmaskin
”kelgrisar”
Hajen
en broster till Guddottern (i april)
Lördagsgodis
inhandlade julklappar
gjorda sysslor
hemlagad mat – inte ur matlåda
Impregnering av väskor mm














13 kommentarer:

  1. Ja, barn har kloka tankar. Mycket gott på din lista. Tänk - jordnötssmör tror jag aldrig att jag smakat. Och tröst i all enkelhet är en fin tröst. Den betyder så mycket. Tack Eva för att du får oss att tänka till på förra veckans glimtar. Kram

    SvaraRadera
  2. Väldigt klokt barn - blir alldeles varm i hjärtat och önskar att det faktiskt hade varit så enkelt ♥
    Kram

    SvaraRadera
  3. Barn är så kloka och klarsynta. Jag tror att vi vuxna krånglar till det många gånger. Jag tror precis som barnet att människor inte skulle bli "dumma" om de blivit snällt behandlade från start. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk att en så simpel sak som en kopp-soppa kan hamna på en tacksamhetslista. Älskar dessa soppor som inte bara är perfekt "nödmat" utan de värmer så bra när det är kallt också.

    SvaraRadera
  5. Så var det måndag igen. Jordnötssmör är meget gott men vi köper det aldrig. Men så gör det nångång då!

    SvaraRadera
  6. Härlig unge! Och mycket härligt på din lista! Skönt att köpa julklappar i tid. Gott med hemlagad mat. För att inte tala om kanelbullar! En broster gissar jag är en syster/bror till gudbarnet, vad roligt i så fall! Längtar så tills mitt lilla barnbarn kommer i februari!! Ha det fint!

    SvaraRadera
  7. Härliga saker på din lista, så mycket vi tar för givet men vi borde vara tacksamma över :)
    Vilket underbart barn ! och så mycket att vara Tacksam i livet som han säger, ska visa dottern den videon söt !!!
    Har hittat ett te jag verkligen gillar inte alls beskt och smakar bara gott PUKKA i olika varianter :) ekologiskt och bara naturligt lite dyrare men såååå värt det :)
    Kram till dig finaste Eva
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Min tacksamhet var större än vanligt i söndags när jag kom hem till en varm dusch efter att ha frusit när jag delat ut kläder och mat till Stockholms hemlösa...

    SvaraRadera
  9. Undras vad "kelgrisar" syftar få? En jättefin lista som vanligt!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  10. Mycket att gilla - broster i april :-) Kelgrisar och hajar likaså. Luftade rädslor kan göra gott. Önskar dig en bra vecka, med mycket tacksamhet-som alltid. Kram

    SvaraRadera
  11. Idag är jag nästan allra gladast över att jag faktiskt kom ihåg!

    SvaraRadera