måndag 21 december 2015

Tacksamhet ... & Herregud & Co


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!



4507 - 4536

”grisgrynsgröt”
kärnfria klementiner
mitt pastorats andraplats på konfirmandtoppen – 80%
Fina artiklar om vår Lucia
kanalljus
EN ledig tid hos frissan innan jul – och jag hann ta den
julklapp frånarbetsgivaren
postade julkort
bokade biobiljetter
att kunna skicka sms
fina julfrimärken
julgrupper till andra
Musikhjälpen
julavslutningar
Fin ljuslykta
förberedelser
lunch i trevligt sällskap
min fina sambo – alltid
d.y. – alltid
d.ä. – alltid J och sporadisk chatt
sovmorgon
julstädning (nåja, städning, och det är inför jul)
hyacinter
julberättelser och sagor
julkort
julkrubban med alla dess figurer
biokväll J BB-8 FTW
pumptermos
regn-uppehåll
dan före dan före dan före dan före dopparedan













10 kommentarer:

  1. Alltid lika underbar lista !!
    Att kunna se tacksamhet för så mycket är riktigt ödmjukt !!
    Du är en fantastisk människa
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Tänker som Sanna. Du är fenomenal på att kunna plocka ut så många tacksamhetsglimtar vecka efter vecka. Det är en gåva att kunna se det. Och kärnfria klementiner som pricken över i:et!

    SvaraRadera
  3. Härlig lista som vanligt! Håller verkligen med Sanna ❤

    SvaraRadera
  4. Stort GRATTIS till andraplatsen på konfirmandtoppen! Bra jobbat där! Å att bli "julfin" i håret är något jag också såg till att bli! Regnuppehåll har vi haft i tre dagar nu med en temperatur på 13,4 grader igår. Sådant gillas:-) Klarar mig utmärkt utan snö, men teckningen är himla söt:-)

    SvaraRadera
  5. Grattis till andraplatsen! Och vilken tur du hade som knep tiden hos frissan. Jag skulle också behöva boka en tid, men det får bli efter helgerna. Mycket juligt på listen och visst är det kul med hederliga julkort. Jag har skrivit och skickat julkort i alla år men i år skänker vi pengarna till cancerfonden istället.
    Önskar dig en fantastisk jul med dina nära och kära!

    SvaraRadera
  6. MER än redo för snö!
    Blir glad och rörd av din lista. Härligt att hamna i konfirmandtoppen. Fastnar för sambo, d.y och d.ä- och alltid. Kram till er alla

    SvaraRadera
  7. Javisst är det snö som fattas!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Julstämning på din tacksamhetslista, och jag instämmer med den lilla gubben- redo på snö.
    Kiki

    SvaraRadera
  9. Grattis till andraplatsen! :)
    Och kärnfria clementiner är ju fantastiska!
    Våra julklappar går i rena pengar till en skola i Afrika dör flickor får möjligheten att utbilda sig. Det gillar jag! Vi har även bössor i kassan för det ändamålet.
    Toppen med sista tiden hos frissan.
    Jag har turen att ha min bästa väninna som frisör åt hela familjen.
    Och kanalljus är ju toppen!
    Din kärlek till sambon lika så.
    Så himla mycket bra i din lista...
    Tack för att jag fick läsa den! :)
    Ha en toppen fin kväll!
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Härlig tacksam blogg du har, jag har hittat i denna natt för julafton och det känns så rätt. Det du skriver. Jag läser vidare andra dagar .

    kram och God Jul.

    SvaraRadera