onsdag 3 augusti 2016

Gårdagens 2 bästa YouTube-klipp









Thx, Tuben!






5 kommentarer:

  1. Översta klippet gillas skarpt!

    SvaraRadera
  2. Sven Melander har alltid varit en av mina absolut favon! Men jag har inte den blekaste vem Sara Larsson är - ooops...

    SvaraRadera
  3. Vet inte riktigt vad första klippet har för bakgrund. Vet inte vem Zara Larsson är heller eller vad hon gjort eller sagt. Men hur som helst gäller det för männen att ställa sig bakom de våldtagna och inte de som våldtar, vilka är män.

    SvaraRadera
  4. Så bra att någon som har folkets respekt och dessutom är man gör ett sådant här uttalande, ju fler som säger ifrån, desto bättre. Det Zara Larsson får utstå är ju rent skrämmande. Man tror att vi är ett jämlikt land, men det är bara att läsa kommentarerna på svenska nyhetssidor om Hillary Clinton - mängder med män som kritiserar henne, och utan seriös grund när jag letar bland kritiken. Hur kan män vara så rädda för kvinnor som gör sina röster hörda och förespråkar jämlikhet och lyfter fram kvinnors rättigheter? Min personliga teori är att det är ett tecken på att det verkligen är en förändring på gång, kvinnor tar mer plats och det skrämmer dem som haft makten och inte vill dela med sig. Tack för inlägget, jag hade inte hört Sven Melanders uttalande tidigare, bara läst om det. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Jag har sett Sven Melanders video förut - den är suverän! Fattar inte hur män kan vara så otroligt hotade av och fixerade vid Zara Larsson!?!
    Den andra videon var också helt superb.

    SvaraRadera