söndag 22 januari 2017

++++ = perfekt söndag




När solen sken under lördagen var jag inomhus på en utbildning för våra unga ledare i alla ådrar :) En fantastiskt bra dag - men ... vi missade D-vitaminlapandet vi kunde ägnat oss åt ute.
Idag var jag ledig - och fler med mig - men nu var solen på annat håll och det regnade dimma (ni förstår vad jag försöker beskriva? 😉 ) - men promenad blev det ändå. Frisk luft! Inte alls överskattat!

Frukost i godan ro med sambon + promenad + fisksoppa + kaffe och glass + en slummer på soffan = en perfekt söndag!

Hoppas er helg varit minst lika bra!








14 kommentarer:

  1. Å så fick Eva en god helg, om än lite minus med solen. Och jag förstår precis vad du menar med regnar dimma - dimmregn.
    Kvistbilden med droppe är vacker och viskar lite om vårens!

    SvaraRadera
  2. Låter som en väl använd helg!

    SvaraRadera
  3. Taskig timing skulle jag säga! Å vad du menar med "det regnade dimma" är det vad engelsmännen är så vana vid "drizzle" alltså;-)
    Men du var i alla fall nöjd med din helg, vilket är huvudsaken. Å med lite tur så får du en ledig dag som kompensation för jobbarlördagen och då kanske får du lapa sol. Hoppas det!

    SvaraRadera
  4. Det låter som en alldeles perfekt dag! Lite synd på vädret men det blir läckra bilder med droppar på grenar och annat.

    SvaraRadera
  5. Ja, nu längtar man efter soliga promenader. Jag lyckades träffa rätt i går.
    Fin bild du tagit på regndropparna.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Snyggt med regndropparna! Tänker på, så halkigt det blir när det "regnar dimma" här. Men ni har kanske inte något isigt underlag.

    SvaraRadera
  7. Lite tidig vårkänsla i dina bilder.

    SvaraRadera
  8. Med en sådan härlig dag är du redo för en ny arbetsvecka förstår jag!
    Hoppas det blir lite lapande i veckan :-)

    SvaraRadera
  9. Så fin bild med dropparna på grenen ... känns som en vårdag.
    En härlig helg och uppladdning av batterierna - precis som man vill att varje helg ska vara :)

    SvaraRadera
  10. Vad fint du har fångat regn dropparna. Ja frisk luft behövs varje dag.

    SvaraRadera
  11. Vädret behöver inte vara perfekt, det går bra att fotografera ändå! Vilken vacker bild du fick till denna sköna söndag!

    SvaraRadera
  12. Vilken skillnad det är på din dim-bild och de jag just sett hos Violen. Hon hade minusgrader men din bild andas vår! Båda var ni lika glada över vädret! :-D :-D

    Muggen du såg hos mig är köpt i Prag, i en liten keramikbutik vid foten av Karlsbron. Ja, egentligen under bron - i bron, på västra sidan. Den är ljuvligt god att dricka ur, har precis rätt rundning för munnen. Jag köpte också några dekorativa "fiskar" (blå!) som hänger i rad vid min kakelugn. Ska kika in där igen i sommar och se vad mer som finns. Men innan dess blir det en flytande påskresa ;-)

    SvaraRadera
  13. Vad hörligt att din söndag blev bra :) Solen kommer tillbaka :)

    SvaraRadera
  14. I helgen har det varit vår i luften, i sol som dimma….det är härligt det.
    Men antar att vinterna kommer tillbaka nån eller två gånger till.
    Skönt att du njöt av vädret trios allt.
    /Kiki

    SvaraRadera