måndag 4 mars 2019

Wazzup?


Min man och jag firade 120 år i slutet av februari! Inte 120 år som gifta utan i gemensam födelsedag - 55 och 65 - och vi firade i dagarna 3, även om vi spred ut dem. Ja, det är väl bra att ta det lugnt i "vår ålder" ... eller, nej, det var inte anledningen alls. Vi delade upp firandet för att vi helt enkelt inte skulle ha fått plats med allihop samtidigt i vår lägenhet PLUS att vi faktiskt ville hinna prata med gästerna!
Vi började den 22 februari och firade sista dagen den 1 mars - så nu är vi väl firade och det har varit väldigt trevligt.


Nästa helg är en ledig helg, men sedan börjar lägerhelgerna. För er som varit med här ett tag kommer det säkert inte som en överraskning, men för någon som inte hängt med så åker jag på läger med konfirmander ett par helger i mars. Jätteroligt och väldigt energidränerande ... och jätteroligt 😀

Fotograferandet är igång igen! Yay! Känns roligt. Har till och med lämnat in bilder till fotoklubbens deltävling "ytstruktur" i klubbmästerskapet för 2019. Har även några bilder till utställning/deltävling med temat Svartvitt som jag är riktigt nöjd med. De kommer här så småningom!

Den här veckan är lite lugnare på jobbet men full rulle socialt. Det regnar så det öser ner ute och jag väljer bort kvällens Filmstudio-film. Imorgon jobbar jag sent, på onsdag ska jag på smink-party vilket VERKLIGEN inte är jag, men människorna är trevliga så det blir säkert bra! På torsdag är det Afternoon tea" på eftermiddagen. Det ska bli både gott och trevligt! Och på fredag ska jag på föreläsning och workshop kring Normkritik vilket jag verkligen ser fram emot!



Direkt från mobilen! Promenadbild!
Ljuset, människor - det är på väg tillbaka! 
Underbart!



En god vän fixade "Pinky and the Brain" till mig!
Nostalgi :) Njuter i fulla drag. Helt min humor!



En av våra unga gäster dekorerade sin tallrik innan maten!
Snyggt - jag gillar hur hen tänker! 
#iseefaces


Hoppas allt är bra med er alla - 
jag tittade runt hos några av er igår, och fortsätter idag! :)





6 kommentarer:

  1. Stort, stort GRATTIS till er båda! Då din man fyllde 65 antar jag att han går i pension och att du från och med nu får markservice när du kommer hem från jobbet;-)
    Jättekul att du tagit upp fotografering igen, och sitt smakprov från din promenad lovar gott. Hoppas att du även kommer blogga mera regelbundet.
    Även GRATTIS till ösregnet. Är avis, för här har det snöat i två dagar. Å då det är plusgrader så ser alla gator ut so en gråbrun sörja.

    SvaraRadera
  2. Grattis till er båda!
    Ha det bra på lägren!

    SvaraRadera
  3. Grattis till 120 år! Tänk att det ska vi också fira lite senare i vår - utspritt precis som ni gjorde!
    Härliga dagar du har just nu, en viktig del av livet. Undrar just hur du klarar dagens sminkparty, själv fick jag så allergisk reaktion runt ögonen att jag var garanterat snyggare osminkad.

    BP:s kommentar om slasksnön har hon fått äta upp när vi nu haft flera minusgrader och gatorna är som tvättbräden. Men så ska det visst regna imorgon - det ser jag fram emot!

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott! Bra gjort att dra ut på firandet. Då har du säkert samlat energi till den aktiva tid som väntar dig nu!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis i efterskott till er båda! Härligt med massa firande. Visst är det så att man inte har samma möjligheter att ha många gäster nu när man bor i lägenhet. Men som du skriver att hinna umgås med gästerna är ju det viktigaste. Så även när vi bodde i villan och hade en middag tyckte jag att 6-8 gäster är perfekt för att hinna prata med alla.
    Full fart hos dig. Kul att du fotar igen. Jag är dålig på det. Hittar lite inspiration ibland men annars tar jag mest med stora kameran på våra resor. Mobilbilden på ljuset är underbar! Och kanske är det därför jag inte tar med kameran så ofta för att mobilens kamera är ju så bra idag.
    Den lilla gästen är bra uppfostrad, vet precis hur du vill att tallriken ska se ut :) Pinky and the Brain har jag aldrig hört talas om.
    Ha en riktigt lugn och skön helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till Er båda, praktiskt att dela upp dagarn.

    SvaraRadera