lördag 9 mars 2019

Läst: The Penultimate Truth av Philip K. Dick


Om  The Penultimate Truth av Philip K. Dick skrev jag lite i en veckas Smakebit

Det här var en bok jag verkligen ville gilla. Premisserna var ju fantastiska ... men jag fångades aldrig. Kanske p.g.a. alla påhittade fenomen med ord som inte finns ... kanske för att den är skriven i 60-talsfart ... jag vet inte. Förhoppningsvis var det min inställning som var fel - så, den får bo kvar i bokhyllan ett tag och så får den en ny chans någon gång.

Läs om boken, på svenska, HÄR, hos Adlibris!

Jag gav den en 2:a av 5 möjliga!


Man kan säkert låna den på biblioteken också.







1 kommentar:

  1. Nästan så jag blir nyfiken på hur orden som inte finns har översatts? En kul uppgift för en översättare eller en jobbig?

    SvaraRadera