torsdag 17 januari 2013

Allt som är bra


Jag önskar jag orkade vara tillräckligt positivt laddad för att påminna hela världen om att det faktiskt inte bara händer elände i världen.

Lyssnar man på nyheter/läser dagstidningar/pratar om vädret så får man ju känslan av att det faktiskt går åt skogen med allt.

Det gör det inte. Faktiskt inte!

När blev Nyheter lika med Dåliga Nyheter?

Nej! Idag kan vi hålla upp dörren för någon, le mot en främling, krama någon (vi känner – alltid bra) bara för ATT och komma ihåg att folk är kära, köper tulpaner till varandra, bjuder på fika och är allmänt bra. Så allmänt att det inte kommer med i några nyheter eller rapporteringar. Så allmänt att det inte räknas?

Det räknas!




8 kommentarer:

  1. Precis. Upp till kamp! :-)
    Tror det är bra med dåliga nyheter, för då blir man lite arg. Och då kan man ta tag i saker. Grrr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst ska orättvisor och elände lyftas! Absolut.
      Men inte bara? :)

      Radera
  2. Absolut!
    Jag skall vara mitt allra bästa jag idag när jag ger mig ut i verkligheten.

    (...man kanske skulle bojkotta nyhets-tv/tidningar...!!?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag att du alltid är faktiskt :)

      (vissa dagar gör jag det - man orkar inte alltid)

      Radera
  3. Dagens Tips: http://goodnewsmagazine.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset :) Spanar in sidan omgående!

      Radera
  4. Apropos....Men jag håller med dig, också. Och jag har avstått från tanken på täcket över huvet.
    Ha en bra dag och önskar att du ska möta flera goda ting, idag och alla dar
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är helt otroligt, men sen några månader tillbaka kollar inte nyheter varje dag!

    SvaraRadera