fredag 21 november 2014

5 saker jag blir irriterad på i vardagen


Dag tjugoett på listan från Lisa på Onekligen - som jag skrev om HÄR!
Idag: 5 saker jag blir irriterad på i vardagen


1. Reflexlösa, och därmed osynliga, människor i höstmörkret. Vet ni (om det är ni som läser det här) det var säkert så att alla som dött för att de blev påkörda i mörkret OCKSÅ gick och tänkte att "det händer inte mig"! Jag fattar inte varför man ens chansar! Har ni en längtan till livet efter detta så är det hemskt - jag sympatiserar - men använd inte mig som vägen ut ur detta ... jag orkar inte bära det ansvaret!

2. När vi nu ändå är ute på vägarna. Du som är så rädd att du måste hålla dig näraNäraNÄRA mig; om det kommer ett djur framför min bil, och jag bromsar - av ren reaktion - så är det rätt kört för oss båda. Jag vill inte vara din vägkompis - håll avståndet! 

3. Människor som jobbar fast de är en bacillhärd större än medelhavet. Det är generöst att dela med sig - men inte av baciller. När det kommer till choklad, å andra sidan, DÅ ska man dela med sig.

4. Chefer som inte lyssnar. Jag har i flera år sagt att jag inte behöver någon förhöjning av lönen utan, istället, större frekvens på den jag redan har - säg ... varannan vecka. 

5. När min höstavdomnade, trötta, hjärna lägger i artighetsväxeln på min egen bekostnad
Exempel:
Trevlig man på däckfirman, igår: "Kan du komma
och byta till vinterdäck imorgon bitti kl. 8?"  Min totalt mesiga artiga hjärna, via min alldeles egna svikare till mun: "Javisst!" 
VA? På min lediga dag? Jag som skulle ha sovmorgon och ... varför frågar du inte mig först?  Gaaaahhhh! 

Min hjärnas respons på punkt 5:

Vi är inte (verkligen inte) alltid vänner!



Men nu är vinterdäcken på.












8 kommentarer:

  1. Den sista var bäst! Att inte ha en väl förtjänt sovmorgon på sin lediga dag borde vara straffbart;-)

    SvaraRadera
  2. Så bra ting och jag är ganska lik dig där, håller med dig på alla punkter allra helst den sista ;)

    SvaraRadera
  3. Vi fick reflexer på brandstationen vi besökte med klassen i torsdags.

    Jo..en och annan grej kan man ju reta upp sig på ibland...ska nog komponera en egen lista nån gång ;)

    SvaraRadera
  4. Skönt att jag inte är ute i trafiken nått numer, för då skulle ettan och tvåan varit irritationsmoment för mig med. Och sjuknärvaro är ett mycket större problem än sjukfrånvaro enligt mig som chef. Jag kan se hur sjukdomen sprider sig i kontorslandskapet dag för dag utifrån att någon varit "tapper" och jobbat trots sjukdom...

    SvaraRadera
  5. Ja det var ju bra att vinterdäcken kom på, men förstår att du blev lite irriterad på dig själv där. Sovmorgon är ju faktiskt skönt, även om man inte kan sova, så bara att kunna ligga och dra sig!
    Reflex- och trafikpunkten håller jag fullständigt med dig om! Och förkylda människor undviker jag gärna. Chef har jag ingen och det är lika skönt det :) Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. :) jag håller med om allt och känner igen mig i nr 5.. man måste försöka sluta med att alltid vara så tillmötesgående. En sovmorgon är alldeles för värdefull för slösas bort på däckbyte t ex.

    SvaraRadera
  7. Har skärpt mig ordentligt och reflex hänger på mig och blinkar (typ som julgran).
    Nr. 4, det kan jag bli vansinnig över :)

    SvaraRadera
  8. Känner av lite sund ilska där. Skönt.
    /Kiki

    SvaraRadera