söndag 16 november 2014

Kolla! Så här ser min autograf ut


Dag sexton på listan från Lisa på Onekligen - som jag skrev om HÄR!
Idag: Kolla! Så här ser min autograf ut.








Ja, f'låt men ... osynligt bläck innebär att jag får fortsätta var anonym ;)



I Amerikat säger man att någon ska sätta sin John Hancock på något när de vill att man ska signera något. John Hancock var en politiker som skrev under Amerikas Declaration of IndependenceDet gjorde han med en av de snyggaste autografer jag sett:






Min är lika avslöjande, d.v.s; man ser vad jag heter - men den är inte alls lika snygg!










4 kommentarer:

  1. Jo..har ju en signatur som jag använder mig av..noga med det där tydligen..avviker man lite från sin vanliga signatur så kan man få problem på tex banken...var trött en gång där och då ifrågasatte de min identitet...så det är bäst att hålla sig till "en" signatur.
    Min är inget vidare..men jag vågar inte ändra på den innan nästa tillfälle jag skaffar ny legitimation.

    Ha de bäst :)

    SvaraRadera
  2. Här ser jag bläckpennan framför mig och att han övat länge för att få till en sådan vacker signatur. Nästan som kalligrafi ju tycker jag.
    Min underskrift är totalt oläsligt...

    SvaraRadera
  3. De kunde skriva vackert på den tiden! Dessutom ser man ju vad det står.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  4. Min är raka motsatsen, en ser inte vad jag heter och den är verkligen inte snygg! Men anonym kan jag fortsätta att vara!

    SvaraRadera