måndag 1 januari 2018

Tacksamhet ...


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

Idag är jag extra tacksam för ännu ett nytt år - för att jag får bli äldre och, kanske, lite klokare för varje år. Mina barn. De skulle egentligen alltid stå med i mina listor. Varje gång. Likaså min man. Någonstans att bo, mat för dagen och att få leva i en relativt trygg del av världen - det borde också stå med. Varje gång. 
Ni som är med och delar med mig - er är jag också tacksam över. Ni berikar. Ni kommer med så många "saker" i era listor som jag själv inte tänkt på men också är tacksam över. Min vardag blir ljusare av er :)

Under veckan som gått har jag varit tacksam för mycket:
mat i kylen - rester som gjort att vi slippit laga mat några dagar
kaffestunderna
högen av olästa böcker
filmer
sovmornar
trevligt sällskap flera dagar
tvättstugan med torkrum
en ny kamera att bekanta mig med
återvinning
julosten
kontakten med sönerna på nyårsafton







😉






5 kommentarer:

  1. WOW Spännande med ny kamera! Många saker på din lista sammanfaller även här:)

    Imorgon ska jag glatt till min arbetsplats jag är stolt över.

    http://nacka144.se/?p=15811

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya kompisen - kameran alltså! Hoppas att kompisen gör du lägger upp fler bilder 2018 än vad du gjorde förra året. Sovmornar - vilken härlig lyx:-)

    Å Calvin har ju så rätt, det gäller att ha det rätta självförtroendet;-)

    God fortsättning till dig!

    SvaraRadera
  3. Spännande med ny kamera! Hoppas det blir en bra kompis.

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att önska dig en god fortsättning på det nya året ... kul med en ny kamera :)

    SvaraRadera
  5. Så skönt att läsa hos någon som faktiskt fick ett trevligt slut på gamla året!

    SvaraRadera