söndag 13 januari 2019

En smakebit: Every Heart a Doorway av Seanan McGuire


Söndag igen och dags för "En smakebit" - och den här söndagen är det bloggen Betrakninger som håller i det.
"Smakebiten" går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser. Det finns bara en regel; no spoilers!


Min smakbit kommer idag ur Every Heart a Doorway av Seanan McGuire. Detta är bok ett i en serie om the Wayward Children. Den har fått en radda med nomineringar och utmärkelser. Än är jag bara 40 sidor in ... och jag är fast!



“This world is unforgiving and cruel to those it judges as even the slightest bit outside the norm. If anyone should be kind, understanding, accepting, loving to their fellow outcasts, it’s you. All of you. You are the guardians of the secrets of the universe, beloved of worlds that most will never dream of, much less see … can’t you see where you owe it to yourselves to be kind? To care for one another? No one outside this room will ever understand what you’ve been through the way the people around you right now understand.”






17 kommentarer:

  1. Låter spännande! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Det där lät intressant! Måste kolla upp, tack!

    SvaraRadera
  3. Den låter spännande, jag önskar att jag orkade läsa mer böcker. Men får nog känna mig det kroppen säger åt mig att inte ta något mera nu. Jag har nämligen kört på för hårt ett tag :)

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. En okänd bok för mig.

    SvaraRadera
  5. Hm, tackar för tipset och smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Det var en okänd bok för mig men den verkar spännande!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Kände inte till den, men den verkar intressant.

    SvaraRadera
  8. Känner inte till den boken. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Ny bok för mig, låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Har inte hört talas om författaren och boken. Kan bero på fel genre;-)

    SvaraRadera
  11. Är detta fantasy eller Sf? Lika bra jag kollar upp. Lite nyfiken blev jag allt, Tack för smakbit och trevlig söndagskväll

    SvaraRadera
  12. Häftig titel, får en att fundera lite!

    SvaraRadera
  13. okänd bok för mig. fin titel. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  14. Den har jag läst och gillat. Borde nog fortsätta med serien. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Åh, så intressant! Jag måste nog sluta läsa bloggar med boktips för jag blir så frustrerad!

    SvaraRadera
  16. Jag älskade den! Längtar efter att fortsätta med nästa bok i serien.

    SvaraRadera