fredag 18 januari 2019

Helgfrågan v. 3


Mia, från Mias Bokhörna har en veckoutmaning som heter Helgfrågan och den här veckan är frågan: 

Har du avslutat någon serie för att den blivit superdålig?

Under julledigheten satte jag samman en list på alla serier som jag Har igång". Som Fantasy-läsare får man vänja sig vid att allt (nästan) kommer ut som, minst, trilogier - och för min del har  jag nu 54 serier igång! Att så många är igång beror till största del på att de fortfarande skrivs. 
Någon serie har jag pausat - för att de kräver så mycket, som Robin Hobbs serier, till exempel, som är gigantiska i sidantal och  ... ja, det finns så mycket annat jag också vill läsa. Någon annan serie har jag pausat för att jag lyssnat till den och fortsättningen finns ännu inte i min valda app. Men avslutat innan den är klar? ... 

Jo: Visserligen äger jag fortfarande alla tre böckerna, men jag har bara läst den första - och fler lär det inte bli: Platserna av John Ajvide Lindqvist. Serien består av Himmelstrand, Rörelsen: Den Andra Platsen och X: Den Sista Platsen. En serie med för mycket rädsla och ilska, för lite nyfikenhet!

Veckans Bonusfråga: Har du något tips på en bra tv-serie?

Oh! Ja, den här veckan börjar de släppa avsnitten i säsong två på Star Trek: Discovery på Netflix! Det ser jag fram emot!







14 kommentarer:

  1. Den boken har jag oläst i bokhyllan men fint omslag med husvagnen som brinner.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte ens räknat hur många serier jag håller på med, vet inte om jag vill veta svaret

    SvaraRadera
  3. Ajvide L har jag slutat läsa. För mycket "övernaturligheter" för min smak. Men han är en driven skribent.

    SvaraRadera
  4. Jag har hela Ajvides trilogin oläst i hyllan. Har hört både bra och dåligt om den och det gör mig mer nyfiken :)

    SvaraRadera
  5. Yes! Star Trek: Discovery kom i går!!! Som vi har längtat här hemma!

    SvaraRadera
  6. Star Trek, det var länge sen jag såg, lite nostalgi ;)

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Nu är vi sådär helt olika igen. Har slukat alla böcker av John Ajvide Lindqvist, inte bara den trilogin. Däremot har jag aldrig sett ett enda avsnitt av Star Trek.

    SvaraRadera
  8. John Ajvide Lindqvists serie har jag inte läst, men annat av honom har jag gillat.

    SvaraRadera
  9. Robin Hobb måste man pausa. Det tar ju år att läsa bara en bok. Eller i alla fall ett tag. Jag läste en kurs i fantasy på Linnéuniversietet och Hobb var kurslitteratur. Det tog tid att läsa dem kan jag säga.

    SvaraRadera
  10. Jag har inte läst något av Robin Hobb, hon verkar ha skrivit väldigt mycket. Är det någon av serierna som är mer fängslande än de andra?

    SvaraRadera
  11. 54 serier. Undrar hur många jag har om jag räknar alla som jag inte avslutat...

    SvaraRadera
  12. Star Trek, nostalgi, vill se! :) JALs Platserna var nog i lite väl konstigaste laget för mig, läste alla tre ändå, fattar inte varför, gillade inte alls Himmelstrand.

    SvaraRadera
  13. Läste tre böcker i Robin Hobbs serie för flera år sedan. Tyckte att de var grymt bra så någon gång vill jag fortsätta serien.

    SvaraRadera