söndag 6 november 2016

Vinter, alltså?


Så här såg det i ut i morse - det talade jag om på Instagram (jag och minst en halv miljon andra insnöade människor som tror att i andra inte har fönster att titta ut igenom):


Ja, inte ens fokus ville ge sig ut i det där - men ni ser det vita?


Innan mörkret lade sig såg det ut så här:



Så, jag anade ju detta och ringde mitt sjangdobla bildäckshotell om ett litet byte till vinterdäck redan i fredags. Men, si, det gjorde alla andra också - så när jag väl kom fram så fick jag en tid efter lunch - på måndag - om en vecka! Jo, tjena! 

Alla tänder nu sina grillar ute och höjer temperaturen med några grader så jag (och säkerligen fler med mig) kan ta sig till jobbet imorgon? Vore snällt! Tackar på förhand!

#vinteriårigen 
#skadetvaranödvändigt 
#väntarfortfarandepåsensommaren









12 kommentarer:

  1. Ojoj ja så brukar det bli för man blir lika överraskad varje år, men i år så lade jag på mina tidigt för säkerhets skull. Jag vet hur det är att få vänta så länge på att få vinterdäcken på bilen. Ni ser ut att ha fått mycket mer än vad vi har i södra delen av landet. Nu är det mest slask och så ligger en sådan där förarglig sträng i mitten av vägbanan.

    SvaraRadera
  2. Oj, så det ser ut hos dig! Här är det bara regn.

    SvaraRadera
  3. Jag hade ju läst väderprognoserna och sett till att maken bytte däck redan förra helgen, samtidigt som jag fick en son att hjälpa till med alla höstlöv. Däremot ligger skräphögen kvar utanför staketet, så vad som händer när snöplogen kommer vet jag inte.

    SvaraRadera
  4. Vi har bara ett vitt ytlager men vi har vinterdäck på bilen! Snön har ju trots allt en fördel, det blir lite ljusare ute i novembermörkret!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  5. Det är ju härligt med snö, det blir ljusare ute och snart åker skotern fram :)

    SvaraRadera
  6. Så hos dig är det med vinter ser jag. Nu följer jag dig på Istagram :)

    SvaraRadera
  7. Vintern verkar ha kommit på många ställen i vårt avlånga land! Vi fick på vinterdäcken i onsdags vilket känns väldigt skönt just nu :)

    SvaraRadera
  8. Det er litt for tidleg med snø...
    Køyr forsiktig til du får skifta dekka.

    SvaraRadera
  9. Hahaha!

    1. Lika eländigt såg det ut hos oss också. Så du behöver dig inte känna ensam.

    2. Vi åt lunch idag på vårt favo hamburgarhak som ligger granne med en däckverkstad. Vi undrade varför det stod sååååååå många bilar på parkeringen... Ja, inte satt bilägarna i restaurangen inte...

    3. Vaddå REDAN i fredags. Du borde ringt verkstan senast den 1 oktober, trots att vi varit bortskämda med sen snö i tre år.

    4. Eller så gör du i framtiden som vi gör sedan några år tillbaka- kör allrounddäck året runt. Eller ska jag säga kör vinterdäck året runt. Men tala inte om det för nå'n;-)

    SvaraRadera
  10. Vad snö ni fått! Här kom det inte många flingor och det är skönt för jag var också sen med vinterdäcken i år och får dom inte påsatta förrän på torsdag.

    SvaraRadera
  11. Det är inte bra att få vänta så länge när det vräker ner snö Då får du stanna inne istället då.
    Ha nu en fin och bra början på den här veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Sista bilden är en sån där typisk bild som man bara vill sitta inomhus i värmen och beundra på en datorskärm.

    SvaraRadera